piątek, 21 marca 2014

Healthy Way tips: Jak utrzymać wagę?



Osiągnęłaś już swój cel, zrzuciłaś zbędną tkankę tłuszczową, twoje ciało wygląda tak jak chciałaś. 
Co teraz ? 
Ograniczanie kalorii zaczyna Cię męczyć, już nie borykasz się z tłuszczem, który Ci przeszkadzał. 
Wszędzie możemy poczytać o tym jak się zdrowo odżywiać, aby schudnąć, jak schudnąć, ale wątek utrzymania formy już nie jest tak często poruszany. 
Boisz się efektu jojo i dalej tniesz kalorie - czym przemęczasz swój organizm. 

No to po kolei. 
Aby utrzymać nasz efekt w dalszym ciągu trenujemy, mniej intensywniej lub mniej razy w tygodniu, nie rezygnujemy z aktywności fizycznej. To bardzo ważne, aby nasze mięśnie ciągle były `w ruchu` inaczej zaczną wiotczeć. 
Zdrowa dieta to tak naprawdę NIE - ograniczenie ilości jedzenia tylko zdrowe wybory. 
Możemy zacząć jeść tyle samo ile jadłyśmy przed odchudzaniem, ale wszystko to musi być zdrowe (oczywiście pomijając cheat meale :d) 
Ale powoli ... nasz organizm teraz jest przyzwyczajony do tego, że jesz mniej,
 jeżeli z dnia na dzień zaczniesz jeść więcej to efekt jojo murowany. 
Co robić ?
Przez około 3 tyg. zaczynamy bardzo powoli powiększać swoje posiłki lub ilość posiłków.
Przykładowo pierwszego dnia zjadamy więcej na śniadanie, drugiego na obiad. I tak przez 3 tygodnie, w 4 tygodniu zaczynamy jeść kompletnie normalnie i pamiętamy o ćwiczeniach ! 
3 tygodnie to stosunkowo bardzo krótko, ale nasz organizm i metabolizm działa teraz inaczej, jest dobrze odżywiony, metabolizm działa szybciej, dlatego 3 tygodnie to optymalny czas na przygotowanie swojego organizmu na zwiększenie kaloryczności posiłków. 
Zaobserwujecie pewnie też, że jesteście bardziej wydolni na treningu, to dzięki temu, że organizm ma więcej energii.
Więcej jesz = więcej energii = efektywniejsze treningi

Pamiętajcie, że nie wracamy do starych nawyków ! Tylko do ilości spożywanych produktów. 
Ja sama jestem teraz na tym etapie, myślę, że już przy końcówce przyzwyczajania swojego organizmu do normalnego funkcjonowania. Jem tak samo zdrowo, ale więcej.  
Przez 3 miesiące znacznie schudłam, ale mój organizm już się buntował, że chce więcej - tak jak mówiłam - nasz organizm wie najlepiej czego potrzebuje i staram się go słuchać.

***
To wszystko kochani, jeżeli macie jakieś pytania to chętnie Wam pomogę, jeżeli będę mogła !
Ja zabieram się piątkowy trening.
Buziak :*

4 komentarze:

  1. jaka była twoja początkowoa waga i jaka jest obecna? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaczynałam z wagą 61 kg, teraz ważę 48 kg. Nie brać ze mnie przykładu, optymalnie powinnam ważyć 50 kg, a najrozsądniej jest się nie ważyć - a mierzyć ! :) (taka utrata wagi spowodowana jest stresem, który ostatnio mnie nie opuszcza)

      Usuń
  2. O to duża różnica :o a ile czasu Ci to zajęło?

    OdpowiedzUsuń