sobota, 22 lutego 2014

Tilapia na warzywach.

(kliknij na zdjęcie, aby powiększyć)
Cześć :)
Wzorowo odsiedziałam chorobę i już czuję się dużo lepiej. Po Skalpelu Ewy i prysznicu czułam się jak nowo narodzona, potem jeszcze chwilami pobolewała mnie głowa, ale już jest wszystko w normie. Postanowiłam, że od jutra zaczynam serię z moim jadłospisem + zdjęcia. 
Tak jak wspominałam koło 14:00 przyszedł do mnie z wizytą mój mężczyzna i zgrzeszyłabym nie robiąc mu obiadu :) Przepis jest prosty, zdrowy, sycący i lekki. 
  
Wykonanie:
  1. Nastawiamy wodę na ryż i, gdy zacznie wrzeć wkładamy ryż.
  2. Skrapiamy fileta cytryną, posypujemy ziołami prowansalskimi i bazylią (z dwóch stron),
  3. Wrzucamy warzywa na patelnię, przyprawiamy ziołami prowansalskimi, gdy warzywa się zrobią odkładamy patelnię i grillujemy rybę.
  4. Grillujemy rybę, aż zrobi się biała i lekko zarumieniona.
  5. W czasie grillowania ryby kroimy pomidora i awokado, przyprawiamy pieprzem.
  6. Gdy ryż będzie gotowy dajemy go na patelnię z warzywami, podgrzewamy wszystko razem, dodajemy, pomidora i awokado, posypujemy wszystko jeszcze raz pieprzem i ziołami prowansalskimi, mieszamy.
  7. Na talerz nakładamy ryż z warzywami i awokado, kładziemy na to fileta, i układamy liście szpinaku (wcześniej umyte)
Smacznego !

Ryby powinniśmy jeść min. raz w tygodniu ! Zawierają kwas omega-3, witaminę B12 oraz łatwo przyswajalne białko. 
Kwas omega-3 nie jest wytwarzany przez nas organizm, dlatego to ważne, \aby go regularne dostarczać. Jednymi z wielu zalet to fakt, iż kwas ten jest jednym z budulców naszej tkanki mózgowej oraz wspomaga funkcjonowanie błon  komórkowych. 
Witamina B12 jest niezbędna do funkcjonowania mózgu i układu nerwowego, wytwarzania krwi i energii. 
Kiedyś nienawidziłam ryb i dopiero od 2-3 miesięcy jem je regularnie. Bardzo lubię morszczuka, łososia, sole i tilapię właśnie. 
To wszystko, następny post, aby nie być nudnym nie będzie przepisem i pojawi się jeszcze dziś,a od jutra tak jak wspominałam startuję z jadłospisem.
Całusy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz