niedziela, 16 lutego 2014

Cynamonowy kurczak z otrębami (BEZ SOLI)

Cześć :) korzystam z chwili wolnego i dodaję jeszcze jednego posta dzisiaj, co pewnie w tygodniu nie będzie się zdarzać, przed chwilą wróciłam z treningu i zaraz kładę się spać, koniec ferii to początek wstawania o 5 rano :( Szybciutko wstawiam super prosty i szybki przepis na pyszny i zdrowy obiadek. 

Potrzebujemy:
  • 50g ryżu jaśminowego lub brązowego,
  • ok 100g fileta z kurczaka,
  • łyżka pesto (domowej roboty lub bardzo polecane przeze mnie pesto z Lidla) Przepis na pesto domowej roboty.
  • łyżka otrębów (pszennych lub owsianych),
  • przyprawy: Cynamon, oregano i pieprz !NIE UŻYWAMY SOLI!
Wykonanie: 
  1. Nastawiamy wodę (jeżeli to ryż brązowy musimy pamiętać o długości jego gotowania) i wrzucamy 50g ryżu.
  2. Kroimy fileta w kosteczkę.
  3. W osobnej miseczce dodajemy po płaskiej łyżeczce oregano, cynamonu i dodajemy szczyptę pieprzu oraz kropelkę oliwy z oliwek - mieszamy wszystko razem.
  4. Wrzucamy pokrojonego fileta do miseczki z przyprawami i oliwą ponownie mieszając tak, aby każdy kawałek był cały przyprawiony.
  5. Wrzucamy kurczaka na patelnię (dzięki oliwie z oliwek, w której wymieszaliśmy kurczaka nie będzie się on przypalał)
  6. Smażymy ok 10min (gdy prześwitujące kawałki będą już białe)
  7. Wyciągamy ryż, nakładamy go na talerz i dodajemy łyżkę pesto - mieszamy.
  8. Dodajemy kurczaka do ryżu, posypujemy wszystko otrębami i VOILA :)
Pamiętajcie, aby NIE SOLIĆ NICZEGO, SÓL ODSTAWIAMY DALEKO, musimy zaufać pesto oraz mieszance przypraw z oliwą :) Już długo, długo nie sole niczego, wydobywam smak potraw odpowiednio dobranymi przyprawami. 

Smacznego!

To wszystko na dzisiaj, mam nadzieję, że ten przepis zagości u kogoś na stole i posmakuje Wam tak jak mi. Lecę do łożka, duży buziak i dobranoc :*

* A tak na marginesie chciałam publicznie podziękować mojemu skarbowi, za wsparcie, pomoc i za to, że jest najlepszym mężczyzną na ziemi :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz