czwartek, 10 kwietnia 2014

Dietetyczna tarta ze szpinakiem, pomidorami, łososiem w zalewie jogurtowej.


Hej kochani.
Wiem, wiem... nic nie usprawiedliwi mojego ewidentnego zaniedbania bloga. 
Należy Wam się duże przepraszam i dużo nowych postów. 
Ostatnio miałam parę ważnych spraw do załatwienia, które pochłaniały mnie w pełni, ale już wszystko się uregulowało i wracam:)

Podzielę się dziś z Wami przepisem na pyszną, dietetyczną tartę, która jest na tyle lekka, że możecie się nia zajadać na drugie śniadanie, obiad i kolację :) I oczywiście przepis sam w sobie jest niezwykle prosty. 

Będziemy potrzebować:
na ciasto:
- 1,5 szklanki mąki orkiszowej/razowej/żytniej
- 2 łyżki oliwy
- woda (tyle ile będzie potrzebowało nasze ciasto)

farsz:
(tartę możecie przygotować z czym chcecie, ale moja wersja będzie potrzebować):

- 4 garście szpinaku w liściach,
- wędzonego łososia (tyle ile lubicie),
- 180g jogurtu naturalnego,
- 2 jajka,
- dwa małe pomidory.

Przygotowanie:
Ciasto:
Do miski z mąką dodajemy dwie łyżki oliwy i stopniowo dolewamy wody, aż ciasto będzie wyrobione (ok. 1,5 szklanki wody)
Wykładamy ciastem formę do tarty.
Wkładamy do piekarnika zagrzanego do 180 stopni na 10 minut.

Farsz:
Przygotowujemy szpinak na patelni: smarujemy patelnię oliwą z oliwek, kładziemy szpinak. Opcjonalnie możemy dodać łyżkę masła z niską zawartością tłuszczu.
Kroimy dwa pomidory w plastry.
Do jogurtu naturalnego dodajemy dwa jajka i mieszamy, dodajemy bazylię i pieprz wedle uznania.
Wykładamy przypieczone wcześniej ciasto szpinakiem, następnie kładziemy pomidory, zalewamy całość jogurtem z przyprawami i jajkami, kładziemy na wierzch łososia.
Wkładamy do nagrzanego piekarnika (180 stopni) na 40-45 min :) 

Tarta wychodzi przepyszna ! Już mam w głowie kolejne warianty, którymi będę się na bieżąco dzielić.


Z mojej strony to wszystko, ale spokojnie jeszcze tutaj dzisiaj wrócę
 ( `Yhym... ostatnio też tak pisałaś i nie było cię 2 tygodnie) 
Naprawdę przepraszam, mam nadzieję, że uda mi się zrekompensować Wam moją nieobecność.

* Przypominam o Instagramie HealthyWay, tam zdjęcia, inspiracje pojawiają się częściej ! 
@xheatlhywayx 

Buziak skarby, tęskniłam za WAMI :)!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz